17 бер. 2025 р.
Як завіряти документи. Нюанси

Електронні підписи
4 хв.
438
З переходом компаній на електронний документообіг кваліфіковані електронні підписи (КЕП) використовує все більше працівників.
І тому, в даній статті ми наведемо ряд прикладів та правил, які зустрічаються при оформленні кваліфікованих електронних підписів, а саме при завірянні копії документів.
Як правильно завіряти копії документів?
На всіх копіях документів має бути напис «Згідно з оригіналом» чи «Копія вірна», посада особи, яка засвідчує копію, її підпис, прізвище та ініціали, а також відбиток печатки (за бажанням).
Якщо копію документа про призначення засвідчив заступник директора?
Якщо копію документа про призначення засвідчив заступник директора, то в такому разі необхідно надати на дану особу копію документа про призначення та документ про повноваження.
Якщо копію документа про призначення засвідчив співробітник відділу кадрів?
Якщо копію документа про призначення засвідчив співробітник відділу кадрів, тоді необхідно додати до комплекту документів ще засвідчену копію наказу про призначення цього співробітника.
Але, якщо у нього є чинний сертифікат і він опублікований на сайті надавача, тоді можна копію його наказу не додавати до комплекту документів.
Відбиток печатки на копіях документів.
Якщо юридична особа прийняла рішення працювати без печатки, тоді усі документи завіряються тільки підписом керівника (наприклад, виписка чи витяг з ЄДР, доручення, документи про призначення).
Але якщо вирішила використовувати печатку – в такому випадку усі документи повинні бути засвідчені підписом керівника та печаткою.
Якщо прийшов співробітник на оформлення кеп і в оригіналі Довіреності стоїть печатка установи, то в такому випадку відбиток печатки необхідно поставити і на копії документа про призначення.
Зараз часто звертаються клієнти з наказами, протоколами чи іншими документами про призначення, дорученнями, у яких в оригіналі директор підписався КЕП.
Тобто фізичний відбиток підпису відсутній, але є інформація про електронний.
До комплекту документів необхідно додати засвідчену копію з відповідного наказу/протоку чи іншого документа та надати сам файл електронного документа підписаний КЕП.
Якщо директор видає електронне доручення співробітнику для отримання власного сертифіката чи печатки, тоді в електронному вигляді даний документ буде підписуватися тільки директором, як посадової особи (тобто підпис директора цієї організації з кодом ЄДРПОУ, не є підписом фізичної особи). На роздрукованій копії нічого додатково підписувати не потрібно. Також необхідно надати сам файл електронного документа підписаний КЕП.
Дякуємо за Ваш час та сподіваємося, що інформація була корисною для Вас.
Якщо у вас залишилися питання, звертайтеся на нашу лінію консультацій за номерами:
- Vodafone: +380950364004
- Kyivstar: +380980364004
- Lifecell: +380730364004
Завжди раді вам допомогти!
Автор: Ярошина Яна, провідна спеціалістка ГК "Інтелектуальний сервіс"

Кваліфікований електронний підпис
Читайте також:
- 14 днів тому...
Як отримати кваліфікований електронний підпис (КЕП) онлайн
У сучасному цифровому світі кваліфікований електронний підпис (КЕП) є необхідним інструментом для взаємодії з державними органами та ведення бізнесу. КНЕДП «Центр сертифікації ключів «Україна» пропонує зручний спосіб отримання КЕП онлайн — без відвідування офісу та без подання паперових документів. - Місяць тому...
Перевидача та скасування сертифікатів КЕП: що потрібно знати користувачам
У сфері електронного документообігу та використання КЕП (кваліфікованого електронного підпису) часто виникає потреба у перевидачі або скасуванні сертифіката. Нижче наведено ключову інформацію, яку варто - 8 місяців тому...
Отримай електронний підпис без черги!
Ми цінуємо час Клієнтів, тому офіси ГК “Інтелектуальний сервіс” працюють за попереднім записом. А бот- Intelserv консультант завжди готовий допомогти підготувати необхідні - 6 місяців тому...
Хмарний сервіс CloudKey - з чого почати
Почнемо з того, що ви зробили правильний вибір! CloudKey виключає можливість втрати ключа, забезпечує доступ до КЕП 24/7 та є сучасним аналогом токену (фізичному носію). Отже, ви сплатили рахунок на користування CloudKey, що далі? - 2 місяці тому...
Як отримати електронний підпис КЕП
Для подання електронної звітності необхідно мати кваліфікований електронний підпис (КЕП). - 3 місяці тому...
Як завіряти документи. Нюанси
З переходом компаній на електронний документообіг кваліфіковані електронні підписи (КЕП) використовує все більше працівників. І тому, в даній статті ми наведемо ряд прикладів та правил, які зустрічаються при оформленні кваліфікованих електронних підписів - 8 місяців тому...
Отримання електронного підпису. Важливі дрібниці
Щоб процедура отримання КЕП була швидкою та комфортною розповімо про важливі дрібнички на які слід звернути увагу при продовженні електронного ключа, або - 7 місяців тому...
Як зайти на портал ПФУ співробітнику? Реєстрація користувачів
Поговоримо про вхід на портал електронних послуг Пенсійного фонду України. Фізичні особи/ФОП для входу на портал можуть використовувати власний електронний підпис. Юридичні особи зазвичай використовують електронний підпис печатки. КЕП директора/бухгалтера також можна використовувати для роботи в ПФУ, але - Рік тому...
Як діяти у випадку заволодіння особистим ключем зловмисниками | Приклад рішення
Компрометація електронного підпису. Розповідаємо про основні варіанти вирішення даної проблеми - 7 місяців тому...
Захищені носії та автопродовження підписів на них
У статті розглянемо, які носії доступні для роботи з КЕП від КНЕДП ЦСК “Україна” та в чому їхні особливості